korang terhebat..jadi terhebat dgn menyertai kami =)

Tuesday, May 16, 2017

END OF MY DIPLOMA

Assalamulaikum 😉
Dah lama gila aku x menaip kat blog ni kan hehehe since sem 3 kn? Tup tup HARI NI AKU UPDATE END OF MY DIPLOMA 😂 yes i did it Alhamdulillah dah habis dah pengajian aku dlm DIPLOMA IN MEDICAL IMAGING .yeah 3 years struggle mcm apa sbb nk achieve result okay ...

Since aku dah habis kn tau tak cgpa aku bape ... okay maybe x de la membanggakn sngt but for me aku rasa aku dah menang kot dgn diri aku sbb aku dh lps cgpa yg aku nak which is 3 something ...

Journey aku sepanjang diploma ni aku rasa aku x buat the since aku rasa aku byk main mmg deserve kot aku dpt mcm tu hmmmmmm masa well ko tau tk masa spm aku x amik pon biology so sngt susah bgi aku amik bidang ni aku x tau pon tau clavicle apa dgn anatomy nya lagi bapak susah ... so end up result sem 1 aku teruk gila 2.26 n 1 fail .... okay agak sedih plus rasa nk keluar .. rasa bodoh gila!!!

Akn tetapi journey aku x habis kat situ .. dgn rezeki Allah aku djtawarkn biasiswa JPA sbb result spm aku okay alhamdulillah tq.. so dgn semangat mcm ni aku mula bangkit aku try adapt dgn suasana aku ni ... well aku berjaya dgn meluluskn semua subjek ..😢 happy gila n gpa aku naik ah jadi 2.87 yeah walaupun 2 something but still i did it .... 

Dan cgpa aku pon makin naik since sem 3 aku berjaya melangkah ke gpa 3 ... makin lama mkn naik ...Alhamdulillah aku bangkit ...nak tngk tak result aku nnti aku bg walaupun x bangga mana but blh ah jadi pedoman sikit 😂😂😂😂

Well apa yg aku bljr since diploma ni adalah kita x blh compare diri kita dgn org lain otak kita lain dgn drg ..  kita kena bljr untk lawan dgn diri kita contoh la mcm ni sem 1 aku teruk aku bangkit nk naik sem 2 n aku berjaya yes maksudnya aku menang la dgn diri aku fhm? Haaa mcm gitu la konsep dia ...dia klu ko compare dgn kwn ko mmg susah beb nnti ko lagi stress tu je la nasihat aku 😂

Okay la tamat sudah journey aku yg x seberapa ni selama 3 tahun ...well aku tgh menunggu journey yg akn dtg aku x sure alu akn sambung apa .. but walau apa pun aku akn pastikn journey akn dtg ni x kn smaa mcm journey aku skrg ... well mesti la nk buat lagi baik kn apa ...

Kepada adik2 tu buat yg terbaik untk diir sendiri ..... klu blh paling the best ah sbb ko sendiri akn happy tngk apa yg ko achive percaya la  😉

No comments:

Post a Comment